tulis saja, walau sedikit, apa saja..

Rabu, 29 Februari 2012

Liefhebben - Mencintai

Aku mencintaimu. Bahkan lebih daripada yang kau tahu, ketika aku sedang mencoba-coba untuk memintamu memandangku, aku ragu untuk bisa berhenti mencandu.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih setia daripada mentari ketika menuruni lembah awan di setiap pagi.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih besar daripada semesta alam, yang ianya menyimpan rupa-rupa cerita cinta sebanyak butiran bintang.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih dalam daripada jarak awan ke dasar lautan, sehingga aku pasti mati bila kuterjatuh darinya.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih pekat daripada awan di kala malam, dimana pada waktu-waktu itu aku senantiasa berdoa, agar dirimu untukku, diriku untukmu.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih banyak daripada kehadiran senja di setiap hari, yang semakin memesona bila terbuai cumbu.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih indah daripada warna-warni pelangi, yang mampu menenangkan jiwa-jiwa takut-kehilanganmu.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih manis daripada teh hijau yang kauseduhkan kemaren sore, yang gulanya menggumpal memadu rasa-rasa rindu.


Aku mencintaimu. Bahkan lebih dahsyat daripada benturan air ombak kepada gunung-gunung karang, yang kokoh pada barikade terdepan guna mengejawantahkan luka-lukamu kembali ke tengah lautan.


Aku mencintaimu. Bahkan bukan pula dinamai cinta, ianya lebih daripada itu.




P.S. untuk dia yang menjadikan kuat-lemahnya aku, DSA.

0 komentar:

Posting Komentar

© TUL[!]S, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena